Procedura de depunere și tratare a reclamațiilor

Una dintre cele mai importante sarcini ale unui operator de turism este să asigure o vacanță fără probleme pentru clienți. Cu toate acestea, în cazuri rare, pot apărea dispute legate de condițiile de călătorie convenite.

În cazul în care disputa nu a fost rezolvată pe loc, călătorul are dreptul de a depune o cerere/plângere la biroul operatorului de turism sau al agenției, sau prin e-mail la adresa ro.info@anextour.com.

Cererea trebuie să conțină:

  • Numele și datele de contact ale călătorului;
  • Numărul contractului;
  • Descrierea detaliată a reclamației;
  • Pretenția formulată în mod explicit de călător;
  • Faptele explicative detaliate pe care călătorul își bazează pretenția.

De asemenea, cererea trebuie să fie însoțită de copii ale documentelor relevante, cum ar fi:

  • Contractul semnat;
  • Chitanțele care susțin cererea de despăgubire;
  • Extrasele din înregistrările telefonice;
  • Înregistrările la fața locului etc.
  • Operatorul de turism va analiza cererea în termen de 15 zile calendaristice de la primirea acesteia, răspunzând călătorului în acest interval.

Orice litigii sau neînțelegeri legate de executarea sau neexecutarea contractului vor fi soluționate prin negociere. În cazul în care disputa nu poate fi rezolvată pe cale amiabilă, aceasta va fi tratată conform procedurii stabilite de legislația din Romania. Datele de contact ale Centrului pentru Protecția Drepturilor Consumatorilor sunt următoarele:

  • Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, București 
  • E-mail: secretariat.sector1@anpc.ro
  • Numărul de telefon pentru solicitări: 0219551

De asemenea, călătorul poate utiliza platforma electronică de soluționare a litigiilor, conform Regulamentului (UE) nr. 182/2011 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 mai 2013, modificând Regulamentul (CE) nr. 524/2013 privind soluționarea electronică a litigiilor în materie de consum. Platforma poate fi accesată la adresa: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN

Pentru mai multe informații, consultați Termenii și condițiile contractului pentru furnizarea de servicii de călătorie.